25 Eylül 2012 Salı

Nivo Nedir? Mira Nedir?

Nivo Nedir? Mira Nedir?

Nivo, iki nokta arasındaki kot farkını bulmaya, düz arazide yüzey nivelmanı yapılarak harita almaya yarayan topografik ölçe aletidir. Yükseklik farkı ölçmek için tasarlanmış cihazlardır. Ölçümler  bir ölçü dürbünü ile yapılmaktadır.

Alüminyum Sehpa ve mira ile birlikte kullanılır.

Mira, Arazi üzerinde seçilmiş bir işaret noktasının düşeyini (çekül doğrultusunu) gösteren, yön belirtmek için uzaktan gözlenen, geometrik biçimli tahta lataya denir.






30 yorum:

  1. nivo inşaat sektörü için önemli bir alettir.

    YanıtlaSil
  2. HARİTACILIK İÇİNDE ÇOK ÖNEMLİ

    YanıtlaSil
  3. Benim için de çok önemli.. yeri ayrı bende

    YanıtlaSil
  4. hele hele benim için çok aşırı fazla önemli nivo olmazsa hortum da önemli

    YanıtlaSil
  5. Nivosuz ben bir hiçim .s

    YanıtlaSil
  6. Nivo yoksa ben de yokum

    YanıtlaSil
  7. Nivo paralel örgüttür.

    YanıtlaSil
  8. Nivo ingiliz asıllı türk ajandır , 20 yıl önce türkiyede yakalanmıştır. Asıl adı Nickleas Vurduran dır

    YanıtlaSil
  9. Nivosunu yere düşürenin mirası g..ne girsin.

    YanıtlaSil
  10. nivo aslında piyasadaki lakabıdır.yakın arkadaşları ona kısaca nivomusunnesin der.çok tehlikelidir.şuan cezaevindedir .kendisine bakana artı işaretiyle tepki gösterir.lazerde takabilir aman aman düşman başına.
    nivodan korkun.

    (nivodan bakmayı bilmeyenler derneği)

    YanıtlaSil
  11. nivo <3 mira ölümsüz aşk

    YanıtlaSil
  12. Bir akrostik şiir yapmadığınız kalmış 😀

    YanıtlaSil
  13. Ben nere geldim böyle yorumlara bak 😂😂

    YanıtlaSil
  14. nivo sizin g*tünüze girsin aq

    YanıtlaSil
  15. Ağlama,
    Mira gelir nivo geçer.

    YanıtlaSil
  16. Nivonun üstündeki kabarcıktan bıkarken yazılmıştır

    N oldu çamur mu oldun?
    İ yi olur meslek geçer belki,
    V ar sen mirayı iyice uzat ,
    O lmaz deme, yanlış kot alırsın.


    Aynı zaman da Nivoyu tam açmayı unutan birinin şiiridir...

    Al sana akrostiş. Nivo daha fazlasını hak ediyor aslında da idare et.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız kalınca anladım bendeki önemini.

      Sil
  17. nivo benim için de önemli yalnız . Çok hoşlanıyorum ondan . yıl 2020 ve kızım "nivo".. içerde uyuyo . Anladım insan yanındakiyle yaşar aklındaki ile ölür . bu yorumu neden mi yazdım çünkü yıl 2020 ve ben bu şarkıyı afganistan'da hala dinliyorum. greetings from palestine hrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  18. aga ben niye şuan burdayım

    YanıtlaSil
  19. hoca naptın sen bize hocaa

    YanıtlaSil
  20. Nivo nivo olalı böyle zulüm görmedi aq

    YanıtlaSil
  21. bruh wtf? Nivo baskı altında resmen. Anayasada Nivo'yu bu durumdan kurtaracak bir madde lazım. Bruh wha, whatchu mean likedat? Yo, yeah, I gotchu af.

    YanıtlaSil
  22. Türk inşaat mühendislerini en gerizekalı 400 bin kişi içinden seçersen bu şekilde nivo mira ile bile dalga konusu bulabilirler....

    YanıtlaSil